De sessies vinden plaats in verschillende vormen en duren allemaal 60 minuten.

PRIVE SESSIES

Met een personal trainer wordt er 1 op 1 gewerkt aan de individuele behoeften van de cliënt. Het zijn op maat gemaakte sessies op alle Pilates apparatuur inclusief de Mat. Door gericht aan de persoonlijk gestelde doelen te werken, zal er snel resultaat worden verkregen.

SEMI PRIVATE SESSIES

Twee cliënten trainen samen met een personal trainer op alle Pilates apparatuur inclusief de Mat. Beide cliënten krijgen voldoende aandacht en aanwijzingen om de sessies doeltreffend te laten zijn.

MAT SESSIES

In een groep van maximaal 10 personen worden er op de Mat kracht- en stretch oefeningen gedaan met als doel lichaamshouding en ademhaling te verbeteren.

De serie op de Mat is een aaneenschakeling van oefeningen die de wervelkolom in alle richtingen laat bewegen. Om het lichaam te ondersteunen worden de oefeningen zoveel mogelijk liggend op de rug, op de zij en op de buik gedaan, maar ook op- en afrollend, voorover- en achterover buigend. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de lichaamseigen weerstand zonder ondersteuning van apparaten, waardoor het een echte uitdaging is. Op deze manier wordt snel kracht opgebouwd en souplesse gecreëerd.

Tijdens de lessen wordt gewerkt met kleine materialen zoals de Magic Circle, handgewichtjes, de kleine bal en grote bal.

De Matlessen worden op verschillende niveaus gegeven. Al naar gelang uw niveau kunt u deelnemen aan Beginner, Intermediate of Advanced Mat. Zo blijven de sessies voor iedereen doeltreffend zonder geremd te worden of over de eigen grenzen te gaan.

TOWER CLASS

In een kleine groep (maximaal 4 personen) worden de Mat oefeningen gecombineerd met de oefeningen van de Cadillac. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de Tower waarbij door middel van springveren en bars een extra dimensie aan de Mat oefeningen wordt gegeven. Op deze manier wordt extra snel kracht, controle en souplesse verkregen.

PILATES FOR MEN

In deze sessie wordt de nadruk gelegd op het versterken en versoepelen van het mannen lichaam. Alle elementen van Pilates komen aan bod: Strength, Stretcht, Stamina. Zo worden er krachtoefeningen gedaan om te versterken, stretchoefeningen om verkorte spieren te verlengen en cardio oefeningen om het uithoudingsvermogen te vergroten. Populair bij mannen die niet van de massale sportschool houden, willen werken aan hun houding of een ondersteuning zoeken naast andere sporten om hun sportprestaties te verbeteren. Zo wordt 90% van de Olympische sporten ondersteund door Pilates!

SOLO WORK

Hierbij wordt gebruik gemaakt van alle apparaten zonder enige begeleiding en instructie. Alleen mogelijk vanaf Full Intermediate level.

WORKSHOPS

Op aanvraag.